Programul Rabla 2014 va demara într-o formulă simplificată
Începând de miercuri, 5 martie 2014, Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, împreună cu Administraţia Fondului pentru Mediu supun dezbaterii publice proiectul de Ordin al ministrului Mediului şi Schimbărilor Climatice, Rovana Plumb, pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional.
Proiectul se află postat pe site-urile instituţiilor, la adresele www.mmediu.ro şi http://www.afm.ro/.
Ce este nou în Programul Rabla 2014?
- Pentru prima dată, tichetele nu vor mai fi acordate fizic beneficiarilor
- În program vor fi intra şi maşini cu o vechime mai mare sau egală cu 8 ani
- Vor fi disponibile 20.000 de tichete, cu un buget total de 140 milioane lei
În urma analizei făcute cu privire la desfăşurarea programului Rabla în ultimii ani, pentru 2014 au fost aduse modificări majore în desfăşurarea lui. Astfel, în acest an, persoanele fizice care doresc să beneficieze de un tichet electronic se vor adresa direct producătorilor/dealerilor validaţi în program.
De asemenea, persoanele fizice şi juridice, precum şi instituţiile publice care deţin autovehicule cu o vechime mai mare sau egală cu 8 ani de la anul fabricaţiei se pot înscrie în program.
Administraţia Fondului pentru Mediu va aloca un număr de 20.000 tichete, bugetul total fiind de 140 milioane lei. Pentru prima dată tichetele nu vor mai fi acordate fizic beneficiarilor, urmând să fie alocate electronic în sistemul informatic al AFM. De asemenea, se va utiliza un singur tichet electronic pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, valoarea acestuia este de 6.500 lei.
Pentru stimularea achiziţionării autovehiculelor cât mai prietenoase cu mediul, se va oferi posibilitatea acordării, pe lângă prima de casare, a unui eco-bonus în valoare de 500 lei pentru:
- achiziţionarea unui autovehicul nou, încadrat în norma de poluare euro 6
- achiziţionarea unui autovehicul nou, al cărui motor generează o cantitate de emisii ce CO2 mai mică de 100g/km;
- achiziţionarea unui autovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid.
Distribuirea tichetelor
Tichetele alocate pentru persoanele fizice vor fi distribuite pe fiecare judeţ, în raport cu numărul autovehiculelor uzate aflat în evidenţele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. La nivelul fiecărui judeţ, vor fi repartizate în mod egal între punctele de lucru aparţinând producătorilor validaţi şi situate în respectiva unitate teritorială.
Pentru persoanele fizice, sesiunea de finanţare va fi organizată în patru etape, fiecare etapă având o durată de câte 60 zile.
În prima etapă, toate tichetele alocate destinate persoanelor fizice vor fi repartizate pe fiecare judeţ, în raport cu numărul autovehiculelor uzate aflat în evidenţele DRPCIV.
În a doua etapă, tichetele aferente fiecărui judeţ rămase neutilizate, precum şi cele alocate pentru care s-au anulat notele de înscriere, vor fi redistribuite în mod egal între punctele de lucru aparţinând producătorilor validaţi din respectiva unitate teritorială.
În a treia etapă, tichetele rămase se împart, în mod egal, între punctele de lucru ale producătorilor validaţi din judeţul respectiv. În această etapă, orice producător validat poate ceda tichetele alocate în favoarea unui alt producător validat, cu obligaţia de a informa, în prealabil, Administraţia Fondului pentru Mediu.
În ultima etapă, tichetele rămase se vor împărţi în mod egal, între punctele de lucru. Pot participa doar producătorii validaţi care, în etapa a treia, au consumat toate tichetele alocate.
În cazul în care la sfârşitul ultimei etape vor rămâne tichete neutilizate, acestea vor fi anulate.
Calendarul Programului Rabla din acest an va fi comunicat ulterior pe site-urile MMSC şi AFM.
Programul de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto, cunoscut în special sub numele “Programul Rabla”, este un program guvernamental susţinut din fonduri alocate de Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, prin Administraţia Fondului pentru Mediu.
Scopul acestuia este eliminarea din trafic a autovehiculelor vechi şi înlocuirea lor cu altele noi, mai puţin poluante.
MMSC şi AFM
Publicat in: 13/03/2014 | Nu sunt comentarii » |